mandag 14. desember 2009

Tentamen i to deler:

Hvordan synes jeg det har vært å jobbe med en oppgave over to skrivedager, hvordan har tilbakemeldingen hjulpet og hva har jeg forandret fra førsteutkastet?

Jeg synes det har vært greit å prøve å jobbe på denne måten. Jeg føler at jeg har fått levert en god oppgave. Det blir likevel litt feil å si at vi nå har fått mye bedre tid på en oppgave som var beregnet på kortere tid. For min del var det ganske tidkrevende å sette meg inn i oppgaven som jeg på en måte følte meg ferdig med. Likevel prøvde jeg å utnytte tilbakemeldingen jeg hadde fått så godt som mulig, og jeg følte at jeg fikk gjort noen forbedringer på teksten. Det som var bra med å jobbe på denne måten er at man har muligheten til å lære litt hvis man utnytter veiledningen bra. Da vil man kanskje lære seg hvordan man kan utarbeide et bedre produkt. Når man får tilbakemelding underveis er det stor sannsynlighet for at man leser gjennom tilbakemeldingen nøye fordi man med en gang må fortsette å skrive og derfor kan få bruk for tilbakemeldingen med en gang. Negative sider ved dette er at det kan være vanskelig å gjøre om på en tekst man ikke har sett på så lenge.

Da jeg fikk tilbake teksten med tilbakemeldingen prøvde jeg å gjøre noen forbedringer. Jeg gjorde egentlig ingen store forandringer som jeg kan huske. På den første delen skrev jeg om litt for å få med en innledning til oppgaven, og for å få med noen flere viktige punkter. På del to prøvde jeg først og fremst å finne feil i teksten. Jeg fant noen, men kunne sikkert funnet flere om jeg hadde hatt bedre tid. Noen steder skrev jeg også om litt for å forbedre teksten. Slutten var det av oppgaven jeg forandret mest.

1 kommentar:

Ingunn sa...

Det var lurt av deg.